MENY

Teknisk produktspecialist

En del av RCC Syds uppdrag är att stödja utvecklingen av sex nationella kvalitetsregister. I detta uppdrag ingår att i samråd med registrens styrgrupper identifiera och specificera utvecklingsbehov. Det främsta verktyget för att hantera in- och utdata till kvalitetsregistren är den webbaserade IT-plattformen INCA som utvecklas gemensamt med Sveriges fem övriga RCC, Registercentrum Norr och Registercentrum Väst.

Arbetsuppgifter

Som teknisk produktspecialist arbetar du med att stödja utvecklingen av nationella kvalitetsregistren där det främsta verktyget är IT-plattformen INCA. Arbetet bedrivs i nära samverkan med SCRUM-team, styrgrupper för nationella kvalitetsregister, registerproduktägare och andra funktionsgrupper, bland annat statistiker och registeradministratörer.

Du erbjuds en varierad roll där dina arbetsuppgifter består av:
- Kravinventera, specificera, prioritera, beställa och validera utveckling i kvalitetsregister på INCA-plattformen
- Kontinuerlig samverkan och kommunikation med SCRUM-team rörande registerutvecklingsfrågor.
- Delta i och driva arbete som syftar till att harmonisera och effektivisera kvalitetsregistrens struktur och informationsflöde.

Tjänsten innebär goda utvecklingsmöjligheter genom att vara med och utveckla arbetsprocesser och rutiner inom ramen för ovan listade ansvarsområden.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har kandidatexamen inom systemvetenskap alternativt annan utbildning som vi bedömer relevant för arbetet. Har du utbildning på högre nivå ser vi det som en fördel. Du har flytande kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av kravinventering och kravspecifikation samt validering av levererad IT-utveckling. Erfarenhet av att arbeta enligt Agila metoder är meriterande. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet och det är meriterande med kunskaper i Jira, Java Script, HTML, SQL och R-studio.

Det är meriterande för tjänsten om du är certifierad inom SCRUM och har kännedom om gällande lagar och regler rörande hantering av personuppgifter i hälso- och sjukvård, främst GDPR och Patientdatalagen. Vi värdesätter även att du har erfarenhet av att förfina backlogg, skriva user-storys och sprintutvärderingar. Har du tidigare arbetat med projektledning, kvalitetsregister eller annan datahantering inom hälso- och sjukvård är det en fördel.

Som person har du mycket god samarbetsförmåga med starka kommunikativa och koordinerande egenskaper. Du är strukturerad, driven och lösningsfokuserad och trivs med varierande arbetsuppgifter. Vidare ser du positivt på nya utmaningar, tycker om att ta eget ansvar och att arbeta individuellt.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag!

Sista ansökningsdag: 10 november


Sidan uppdaterad: 5 november 2019